Κατά το σχολικό έτος 2012 - 2013 στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν τα παρακάτω προγράμματα:

     Στους Τελικούς Αγώνες του F1 in Schools Ελλάδος 2013 που έγιναν στην Αθήνα στις 14 και 15 Ιουνίου το σχολείο μας (1ο ΕΠΑ.Λ. Κοζάνης) έλαβε την 11η θέση καθώς και το βραβειο καλύτερης ταυτότητας ομάδας. Από το παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε σχετικό βίντεο από τη διάρκεια των αγώνων. 

https://www.youtube.com/watch?v=V4t4aL0c2bs

 αειφόρο

3. Αειφόρο σχολείο

     Το πρόγραμμα του Αειφόρου Σχολείου είναι ένας διαγωνισμος μεταξύ σχολείων για το συνολικό «πρασίνισμα» του σχολείου και τον προσανατολισμό όλης της σχολικής κοινότητας προς την αειφορία. Αφορά το σύνολο των λειτουργιών του σχολείου: διοίκηση, μαθησιακή διαδικασία, και διαχείριση κτηρίου.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

  • Μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, νερού, χαρτιού (εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων)
  • Μείωση του κόστους συντήρησης από τη μείωση ή εξαφάνιση των βανδαλισμών.
  • Βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσω της υιοθέτησης μαθητοκεντρικών διδακτικών μεθόδων.
  • Βελτίωση  της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας και της μάθησης με την εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών στη διδασκαλία
  • Βελτίωση του επαγγελματικού επιπέδου των εκπαιδευτικών μέσω της ενδοσχολικής συνεργασίας και επιμόρφωσης.
  • Μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στα σχολεία σχετικά με την μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
  • «Δημιουργία» ευαισθητοποιημένων, ενημερωμένων, δραστήριων, υπεύθυνων και ενεργών μαθητών-πολιτών.

 

Το 1ο ΕΠΑ.Λ. ΚΟΖΑΝΗΣ συμμετείχε το σχολικό έτος 2012-2013 στο διαγωνισμό για το¨Βραβείο Αειφόρου Σχολείου¨. Στο σχολείο υιοθετούνται ομαδοσυνεργατικές διδακτικές προσεγγίσεις που αναπτύσσουν τις δεξιότητες και ικανότητες των μαθητών, για κριτική σκέψη, διαπολιτισμική αποδοχή-κατανόηση και ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή. Στόχος είναι η δημιουργία κατάλληλου κλίματος για την μείωση των κρουσμάτων περιστατικών βίας και βανδαλισμού στο σχολείο και κατ? επέκταση την ανάγκη επιβολής ποινών και την βελτίωση της σχολικής καθημερινότητας συνολικά.

Παράλληλα συστήθηκαν ομάδες μαθητών που με την επίβλεψη εκπαιδευτικών ανέλαβαν δράσεις ανακύκλωσης, εξοικονόμησης πόρων και την αισθητική αναβάθμιση του σχολείου. Οι αποφάσεις για τις δράσεις λήφθηκαν συλλογικά μετά από διαβούλευση των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς. Έγινε μια μικρή οικονομική μελέτη για το κόστος της αναβάθμισης, ορίστηκαν τα σημεία παρέμβασης και καταγράφηκαν, οι δράσεις και το αποτέλεσμα. Στις επεμβάσεις περιλαμβάνονται: ο υδροχρωματισμός τοίχων και η δημιουργία γκράφιτι και ανθόκηπου.

Συνοπτικά, οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος για το Αειφόρο Σχολείο και οι αντίστοιχοι δείκτες αξιολόγησης, ανά τομέα είναι:

Παιδαγωγικός τομέας

  • Ποσοστό ωρών διδασκαλίας με την χρήση νέων τεχνολογιών (Η/Υ, βιντεοπροβολέα): 8%,
  • Ποσοστό ωρών διδασκαλίας με εναλλακτικές προς την διάλεξη μεθόδους: 6%,
  • Αριθμός εκπαιδευτικών επισκέψεων: 27,
  • Προγραμμάτα Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν στο σχολείο:
  1. «90 χρόνια αλησμόνητες πατρίδες»
  2. «Σχεδιασμός- κατασκευή F1»
  • Αριθμός εκδηλώσεων με την συνεργασία των μαθητών για την διάχυση αποτελεσμάτων από δράσεις του σχολείου: 14.

Κοινωνικός - διοικητικός τομέας

  • Αριθμός κοινωνικών δράσεων: συμμετοχή σε δύο εράνους,
  • Ποσοστό παιδιών που εγκατέλειψαν το σχολείο πρόωρα: 1%,
  • Ποσοστό των παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο με ΜΜΜ: 66%,
  • Ποσοστό των παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο Ι.Χ.: 4%,
  • Ποσοστό των παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο με τα πόδια: 20%,
  • Ποσοστό των παιδιών που πηγαίνουν στο σχολείο με ποδήλατο 10%,
  • Σύνολο ωρών σεμιναρίων επαγγελματικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών: 2135,
  • Αριθμός επισκέψεων ειδικών, για ενημέρωση μαθητών ? εκπαιδευτικών σε θέματα: υγείας, ατυχημάτων, επιλογής σπουδών,
    τέχνης - τεχνολογίας: 11.

Περιβαλλοντικός τομέας

  • Βάρος ανακυκλώσιμων υλικών που δόθηκαν για ανακύκλωση ανά μαθητή: 4,2 Κg,
  • Αριθμός φύλλων φωτοτυπικού χαρτιού ανά μαθητή και εκπαιδευτικό:111 φύλλα,
  • Κυβικά μέτρα νερού ανά μαθητή και εκπαιδευτικό: 3,6 m3,
  • Κιλοβατώρες ανά μαθητή και εκπαιδευτικό: 64 kWh,
  • Βάρος απορριμμάτων που δεν πάει για ανακύκλωση, ανά μαθητή: 3,3 Kg,
  • Ανακύκλωση λαμπτήρων και ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών: 0,6 Kg/μαθητή,
  • Δημιουργία ανθόκηπου (τριανταφυλλιές).

Η αποτίμηση από την συμμετοχή στο πρόγραμμα κρίνεται θετική, καθώς αυξήθηκε η συμμετοχικότητα των μαθητών, βελτιώθηκαν οι σχέσεις μαθητών - εκπαιδευτικών, ενισχύθηκε η συνεργασία των εκπαιδευτικών και βελτιώθηκε συνολικά. η σχολική καθημερινότητα.