Συνοπτική Έκθεση Αποτίμησης του ομίλου Προστασίας Φυσικού Περιβάλλοντος

   Ο όμιλος Προστασίας Φυσικού Περιβάλλοντος συστάθηκε στις 6-10-2022. Στον όμιλο συμμετείχαν επιτυχώς οκτώ μαθητές από όλες τις τάξεις. Οι συναντήσεις λάμβαναν χώρα μια φορά την εβδομάδα για δύο ώρες όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία. Η παρακολούθηση των μαθητών ήταν συστηματική.

   Ο γενικός σκοπός δημιουργίας του συγκεκριμένου ομίλου αναφερόταν στη δημιουργία προβληματισμού, κριτικής σκέψης και αναστοχαστικής διάθεσης γύρω από το μέγεθος και το είδος της επίδρασης που ασκούν οι καθημερινές αποφάσεις, ενέργειες και δράσεις του ατόμου και των διαφόρων φορέων (οικονομικών, κοινωνικών, πολιτικών, διεθνών οργανισμών, κλπ.) στο περιβάλλον με στόχο την αλλαγή στάσης/συμπεριφοράς και κουλτούρας.

   Οι ειδικότεροι στόχοι και τα προσδοκώμενα οφέλη από τη λειτουργία του ομίλου ήταν:

  • Η επαφή με τη φύση και ο σεβασμός του φυσικού περιβάλλοντος και του συνόλου του οικοσυστήματος.
  • Η γνωριμία των μαθητών με το ελληνικό οικοσύστημα, τη βιώσιμη κατανάλωση και παραγωγή καθώς και την τεχνολογική μεταστροφή από τον παραδοσιακό τρόπο καλλιέργειας φυτών και αγροτικών προϊόντων στον σύγχρονο.
  • Η γνωριμία τους με τους φορείς προστασίας του περιβάλλοντος, με ενδεικτικές δράσεις τους, με τις έννοιες της περιβαλλοντικής ευθύνης και τις περιοχές natura (φυσικές προστατευόμενες περιοχές).
  • Η γνωριμία τους με τους εμπλεκόμενους τομείς της πολιτείας, της τεχνολογίας και της οικονομίας που σχετίζονται με το περιβάλλον και την έννοια της περιβαλλοντικής πολιτικής και ως προς το μέγεθος της επίδρασης που ασκούν στους τομείς της διατροφής, της υγείας και ευεξίας, της αρχιτεκτονικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, της απασχόλησης (πχ. ανεργία από το κλείσιμο εργοστασίων) και των σπουδών (πχ. αντιρρυπαντικές τεχνολογίες).
  • Η ευαισθητοποίηση τους ως προς τις επιδράσεις που ασκεί στο περιβάλλον η ατομική, παραγωγική, εμπορική και κάθε είδους επιχειρηματική παρέμβαση.
  • Η ευαισθητοποίηση γύρω από την έννοια της κλιματικής αλλαγής, την ανάγκη της μείωσης των ρύπων και τη χρήση εναλλακτικών μορφών προστασίας της παραγωγής (πχ. χρήση οικολογικών φυτοφαρμάκων).
  • Η καλλιέργεια οικολογικής-περιβαλλοντικής κουλτούρας, βιώσιμης ανάπτυξης και αειφορίας και η γνωριμία με φιλικές προς το περιβάλλον δράσεις και επιχειρήσεις.

   Σε γενικές γραμμές οι παραπάνω στόχοι ικανοποιήθηκαν, άλλοι σε μεγαλύτερο, άλλοι σε μικρότερο ποσοστό, λόγω του εύρους της θεματολογίας και του προσανατολισμού των ενδιαφερόντων των μαθητών σε κάθε συνάντηση. Κατά τις συναντήσεις αξιοποιήθηκαν πολλές φορές τα προσωπικά βιώματα των μαθητών σε συνδυασμό με τις Τ.Π.Ε. Οι μαθητές ενεπλάκησαν ενεργά στις συζητήσεις, στην ιστοεξερεύνηση, στον στοχασμό και στον προβληματισμό και παρουσίαζαν πολλές φορές στην τάξη τα ευρήματά τους με τη χρήση Τ.Π.Ε. Το ενδιαφέρον τους φαίνεται ότι πηγάζει από το γεγονός ότι οι περισσότεροι ζουν σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές και έχουν άρρηκτη επαφή με τη φύση.

   Η μέθοδος της κατευθυνόμενης ιστοεξερεύνησης φαίνεται πως επίδρασε σημαντικά στη διεύρυνση της ενημέρωσής της ομάδας και στη διεξαγωγή γόνιμων συζητήσεων σχετικά με τους επιμέρους άξονες των στόχων του ομίλου. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η εθελοντική προσκόμιση από τους ίδιους τους μαθητές στην τάξη τοπικών αγροτικών προϊόντων στην τάξη, αλλά και η επίσκεψη στα γειτονικά ανθοπωλεία για σχετική ενημέρωση, από τα οποία λάβαμε φυτά τα οποία οι μαθητές υποσχέθηκαν ότι θα φυτέψουν στις αυλές ή στα μπαλκόνια τους. Όλες οι δράσεις αποτέλεσαν μια ιδανική αφόρμηση για εκτενή συζήτηση και ανάλυση γύρω από τη ατομική και συλλογική ευθύνη που έχουμε όλοι ανεξαιρέτως από όποια θέση και αν δραστηριοποιούμαστε για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και το μέλλον που θα δημιουργήσουμε για τις επόμενες γενεές.

Έκθεση σχολικών ομίλων – παραδοσιακής μουσικής

   Ο όμιλος παραδοσιακής μουσικής συστήθηκε 6-10-2022.. Αποτελούνταν από 8 μαθητές. Ένα αριθμός αυτών όπως διαπιστώθηκε από τις πρώτες συναντήσεις είχαν ποντιακή καταγωγή και μικρότερος αριθμός μαθητών με καταγωγή της ευρύτερης περιοχής του νομού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως μαθητές της πρώτης ομάδας όχι μόνο έχουν ασχοληθεί με αντικείμενο αυτό ως οργανοπαίχτες παραδοσιακών οργάνων μάλιστα δύο εξ αυτών είναι επαγγελματίες τραγουδιστές. Οι δύο αυτές ομάδες είχαν αποφασίσει να συνεργαστούν ,να δουλέψουν μαζί και να παρουσιάσουν ένα έργο για να ευχαριστήσουν και να διασκεδάσουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

   Στόχοι του ομίλου.

   • Βασική επιδίωξη της λειτουργίας του ομίλου αποτέλεσε η καλλιέργεια κλίματος σύσφιξης των δεσμών των μαθητών μεταξύ τους δεδομένου ότι προέρχονται από διαφορετικές περιοχές της περιφέρειας με διαφορετικές κοινωνικοπολιτιστικές καταβολές

  . • Επαφή με την πλούσια παράδοση του τόπου

   . • Καλλιέργεια της μουσικής - καλλιτεχνικής παιδείας.

   Οι Συναντήσεις του Ομίλου.

   Οι συναντήσεις πραγματοποιούνταν σε προκαθορισμένο χρόνο όπως προβλέπεται από τις διατάξεις με το πέρας των μαθημάτων. Ο τόπος που πραγματοποιούνταν ήταν η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου. Στις πρώτες συναντήσεις είχε οριστεί το ρεπερτόριο στο οποίο θα ασκούνταν οι συμμετέχοντες μαθητές. Οι Μαθητές έφερναν μαζί τους από το πρωί τα μουσικά τους όργανα και χρησιμοποιούσαν επίσης τη μικροφωνική του σχολείου. Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε τον ενθουσιασμό που επικρατούσε στους μαθητές κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, μάλιστα υπήρξαν και άλλοι μαθητές παρακολουθώντας το γεγονός να εκδηλώνουν εκ των υστέρων ενδιαφέρων για τον όμιλο.

   Εκδηλώσεις

   • 17/11/22. Διοργανώθηκε στο τέλος της γιορτής του Πολυτεχνείου σχετική μουσική εκδήλωση

   • Τσικνοπέμπτη. Μεγάλη μουσικοχορευτική εκδήλωση στον αύλιο χώρο του σχολείου με συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητών του σχολείου η οποία κατά γενική ομολογία αποτελεί μια πολύ όμορφη ανάμνηση

   • 25/3/2023. Μετά το πέρας της γιορτής της ημέρας ακολούθησε παρουσίαση από τον όμιλο παραδοσιακής μουσικής.

   Λήξη ομίλου

   Κατά τη λήξη του σχολικού έτους διοργανώθηκε μικρή γιορτή στην οποία πήρε μέρος και η ομάδα του ομίλου που προσέφερε χαρά και διασκέδαση. Σε συζήτηση που έγινε και από ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από τους μαθητές προέκυψε η ικανοποίησή τους από τη συμμετοχή, τη δυνατότητα έκφρασής τους μέσα από ένα διαφορετικό τρόπο καθώς και η επιθυμία τους να επαναληφθεί και την επόμενη χρονιά. H δυσκολία που αντιμετώπισαν οι μαθητές κατά τη συμμετοχή της στον όμιλο αφορούσε το ζήτημα της μετακίνησής τους δεδομένου ότι οι συναντήσεις γίνονται με το πέρας των μαθημάτων ενώ μεγάλος αριθμός μαθητών κατοικούν στην περιφέρεια και τα δρομολόγια των σχολικών λεωφορείων γίνεται μόνο στο τέλος του σχολικού ωραρίου.